-
MEDYA Dr

MEDYA Dr

'nun Kaleminden

Ulusal Medya Envanteri 68

07 Temmuz 2014 - 08:42

Efendim, Medya Dr. son yazısında bahsetmişti. Ulusal Medya Envanteri 68 (UME68), Aksaray’ın ulusal tanıtımı adına oldukça önem taşıyor.

Peki, nedir UME68? Bu bir envanter. İsim, görev ve iletişim bilgilerini yer aldığı bir liste. Söz konusu listede ulusal medyada görev yapan Aksaraylılar ve Aksarayseverler yer alacak. Patrondan Yazı İşleri’ne, Genel Yayın Yönetmeni’nden Muhabir’e kadar ulusal medyada etkili her kim varsa. Öncelikle; isimlerini, görevlerini ve iletişim bilgilerini tespit etmek gerekiyor. Daha sonra bu isimlere ulaşılır ve şehrimize davet edilir. Misafirler Aksaray’da üst seviyede karşılanır ve ağırlanır. Kendileri ile bir Çalıştay düzenlenir. Bu Çalıştay’ın konusu, ‘Aksaray ve Ulusal Medya’ olabilir. Çalıştay başlıkları; Aksaray ulusal medyada nasıl daha fazla yer alabilir?, Çalıştay katılımcıları, meslekî olarak şehrimize nasıl yardımcı olabilir?, Bu konuda Aksaray’daki yetkililerden olan beklentiler nelerdir?, Yetkililer ile katılımcılar arasında sürekli ve kalıcı bir iletişim nasıl temin edilebilir? şeklinde belirlenebilir.

Bahsedilen Çalıştay gerçekleşirse Aksaray bir şey kaybeder mi? Ya da hiç mi kazancı olmaz? Mesela Kanal 7’den gelecek üst düzey bir katılımcı ve onunla temin edilecek olan sürekli ve kalıcı bir iletişim, şehrimize ulusal medya kazancı olarak dönmez mi? Örneğin Kanal D’den gelecek bir muhabir, sürekli ve kalıcı olarak Aksaray’ı haber yapmayı kafasına koysa bir yarar değil midir?   

Medya Dr.’nin, karınca kararınca bir UME68 çalışması olmuştu. Bunu bazı yetkililerle paylaştı. Ufak ufak da olsa meyve verdi. Elbette Aksaray tanıtımını kendisine misyon edinen ve ‘Marka Şehir’ diyerek bizleri heyecanlandıran ve yüreklerimize su serpen Sayın Reis Yazgı’nın, ulaşabileceği işadamları ile bürokratlardan aldığı destekle ortaya çıkacak olan bir UME68, çok daha geniş kapsamlı ve profesyonel olacaktır.

Efendim, bütün bunlara ne gerek var, telefonla bu işler halledilebilir şeklinde bir düşünce varsa, kuşkusuz bu da doğru. Ancak Medya Dr. diyor ki; geçici, dökme su misali hamleler yerine, sistematik, sürekli ve kalıcı adımlar atılabilir. Başka bir ifade ile, kişilerden geçici iyilikler görmektense, onlara bir şehirlilik, şehirseverlik misyonu yüklemek daha ehvendir.

Vesselam.