İNCEÖZ İLE AYDOĞDU'NUN SÖZÜ HARMANIN TOZUMU?!!!
Yazımızın konusuna geçmeden Çarşamba günü Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından Milli Savunma Bakanı Akar’a verilen talimatla başlayan ve ülkemizin başına bela olan şimdiye kadar ülkemizle birlikte işgal ettikleri Suriye topraklarında on binlerce insanı katleden bölücü terörün bu ülkedeki uzantılarının teröründen hem ülkemizin kurtarılması
Hem de işgal ettikleri yerlerdeki mazlum ve mağdurların bunların zulmünden kurtarılması için başlatılan operasyonu başarıyla sürdüren kahraman ordumuz ve ordumuzun desteğiyle bu operasyona katılan Suriye Milli Ordusunun çok kısa zamanda 15’i köy 1’i ilçe olmak üzere 16 yerleşim yeri kurtarıldı.
Yine başarılı şekilde süren dostlarımızı ,mazlum ve mağdurları sevindiren, iç ve dış düşmanları ise kahreden operasyonla Suriye’nin en önemli karayolunun bunlardan kurtarılmasındaki başarı tüm mazlum ve mağdurların kurtuluş umudu oldu.
KONU VATAN OLUNCA GERİSİ TEFERRUATTIR!
Kahraman Mehmetçiklerimizin tamamı milli ve yerli silah ve mühimmatla, destek araçlarıyla sürdürdükleri bu operasyon devam ederken bizim ilimiz ve bölgemiz adına konu Vatan olunca gerisinin teferruat olduğu bilinciyle Hükümetimizden bir talebimizin olması eski Türkiye’de olsaydı bunun abesle iştigalden öteye bir şey olmayacağı gerçeğiyle asla ve asla ilimiz ve bölgemiz ve ülkemiz için ne kadar acil olursa olsun istenmezdi!!!
TÜM EMPERYALİSTLERİN VE UŞAKLARININ ALÇAKLIĞINA RAĞMEN ÜLKEMİZDE HAYATIN NORMAL AKIŞINDA HİÇ BİR DEĞİŞİKLİĞİN OLMAMASI,DÖVİZİN ATEŞİNİN ÇIKMAMASI GÜCÜMÜZÜN İSPATI!!!
Yazıyı İnternet gazetelerine gönderdiğim Cumartesi’yi Pazara bağlayan gece Ajanslardan Operasyonla ilgili verilen bilgilerle hızla ilerlememizin haberlerinin yanında ülkemizin ödemeler dengesi ,Merkez Bankamızdaki 100 Milyarı aşan döviz rezervimiz ve ekonomi yönetimi tarafından alınan tedbirlerle orta başlığa aldığım gerçekler ülkemizin bu ve benzeri operasyonları yapmasının yatırımlarını yapmaya engel olmadığının kanıtı olması nedeniyle ve istenen hizmet özelde ilimiz ile bölgemiz için istense de asıl hedefi 2023’deki güçlü Türkiye’ye katkıları olcağından talep ediyoruz.
AKSARAY’A GELECEK HER HİZMET İLİMİZ KADAR BÖLGEMİZ VE ÜLKEMİZE VERİLEN HİZMETTİR!
Coğrafi konumumuzdan gelen özelliğimizle kadim tarihte kurulan önemli merkezlerin çoğunun uzun süre hakimiyet kurdukları, kuramayanların ise her zaman sahip olmak istedikleri yer olan bu nedenle de yer yüzünde maddi ve manevi ilimlerin gelişmesini sağlayan onlarca ilkler ve teklerin merkezi olan.
Yine bu özelliklerinin sağladığı avantajlarının kullanılabilmesi için Selçuklu devletinde Sultan 2. Kılıçaslan ve oğlu Melikşah tarafından da başkent yapılan Aksaray’ın toplam olarak 131 yıl süren iki ilçelik esaretinin ana sebebi değişen ulaşım imkanlarını sağlayan yolların dışında kalmasıdır.
1845-1920 arasında süren 1. İlçelik esaretinin sebebi bilgisine 1. derecede sahip olmasam da 1933-89 arasında 56 yıl süren 2. İlçelik esaretini sağlayan kanun metninin tamamı elimde.
Bu kanun metninde Aksaray’ın ilçe yapılmasının sebebi olarak ulaşım yolları dışında olmasından dolayı gelişmesinin mümkün olamayacağı bu nedenle de il olarak kalmasına da gerek olmadığıdır.
Bu sebeplerden dolayı gerçekten de Selçuklular döneminde şu anki merkez ilçe nüfusuna kadar bir nüfusa hatta daha da fazlasına sahip olduğunu 13 Ekim 1920 günü Aksaray’ın il olduğu gün dönemin Kütahya Milletvekili olan Besim Atalay’ın yaptığı konuşmalardan öğreniyoruz.
Selçuklular zamanında şu anki çeyrek milyona yaklaşan nüfusa sahip olan Aksaray 1920’de vilayet olduğunda ise 1600 haneye düşerken 1953 tarihli o zamanki bir genel gazetenin ekinde verilen bilgide ise merkez nüfusumuz Bor, Niğde ve Nevşehir’den daha da az!!!
ŞEHİT BAŞBAKAN ADNAN MENDERES TARAFINDAN KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN KURULMASIYLA ÜLKEMİZİN KARAYOLLAR AĞLARIYLA ÖRÜLMESİYLE BU YOLLARIN KAVŞAĞINA GELEN AKSARAY BU YOLLARIN AVANTAJI VE GURBETÇİLERİMİZİN DESTEĞİYLE 1970’DEN SONRA BÜYÜDÜ!
Selçuklular döneminde çeyrek milyonluk nüfusa sahipken daha sonra ise orta başlığın üstünde belirtilen bilgilerden eski nüfusunun 20’de birine dolayısıyla da Bor, Niğde ve Nevşehir’in de gerilerine düşen nüfusu Ak denizi Kara denizi ve Avrupa yı ,Asya’ya bağlayan kara yollarının kavşağına gelmemiz ve toplam nüfusları ilimiz nüfusunun iki mislinden fazla olan gurbetçilerimizin de yatırımlarıyla 70’li yıllardan itibaren kabuğumuzu kırmamızın sağlanmasıyla şu anki çevre illerden başkent Ankara ve komşumuz Konya dışındaki illerin tamamından daha fazla nüfusa sahip konuma geldik.
AK PARTİ BORCUNU ÖDEMEDİKÇE VEKİLLERLE, YÖNETİMDE AKSARAYLININ YÜZÜNE BAKAMAZLAR
2004 yılının Mahalli Seçimleri öncesinden başlanarak 26 Mayıs 2011’de Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından Başbakan olarak hem müjdesi hem de başlanılması talimatı verilen, Cumhurbaşkanı olarak ta Erdoğan, Başbakan Yıldırım, Ulaştırma Bakanı Ahmet Aslan tarafından 5 ve 10 Şubat 2017 günü ilimizde ihalesinin yıl içinde yapılacağı tekrarlanan.
Eski TBMM’si başkanı Cemil Çiçek,2004-14 Arası Aksaray Belediye Başkanı ve 25. Dönem Aksaray Milletvekili Nevzat Palta tarafından sözü verilen.
DPT tarafından 2017 yıl yatırım programına alınan bunun üzerine İlknur İnceöz tarafından Aksaray’ın 1. İlçelik esaretinden kurtularak il oluşunun 97. Yıl dönümüne denk gelen 13 Ekim 2017’de yıl içinde ihalesinin yapılacağı sözü verilen.
2 Haziran 2018 günü ise Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından Aksaray mitinginde” İhalesi yakında yapılacak” sözü verilen, bu sözden destek alan İlimiz Milletvekili Cengiz Aydoğdu tarafından ise Aksaray’ın ilk Valisi Rıdvan Yenişenin görevine başlamasıyla fiilen il olmamızın 29. Yıl dönümüne denk gelen 15 Ağustos 2018 günü verdiği demecinde ihalesinin yıl içinde yapılacağı belirtilen Aksaray-Ulukışla Demiryolu için mutlaka ihalesinin yıl içinde yapılması, teknik olarak bu mümkün değil ise yılın bitiminden önce ihale ilanına yıl çıkılması şart!!!
Aksaray Ulukışla demir yolunun yanında Aksaray için tarihin tekerrür etmemesi için mutlaka amma mutlaka bizim merkez ilçemizle birlikte iki ilçemizin, ayrıca da güzergahta bulunan 8 ilçe, onlarca beldeyle yüzlerce köyde yaşayan bir milyona yakın kişinin de can damarı olan etrafındaki tesislerde 75000 kişiye ekmek veren 15 bin kişinde çalıştığı ve Ankara-Niğde otobanına göre 60 km’de daha kısa olan E.90 kara yolunun 5 Şubat 2017 günü ilimizi ziyaret öden dönemin UDH Bakanı Ahmet Arslan tarafından da olması mümkün olarak görülen tedbirlerin alınarak E. 90 Karayolunun Ankara-Niğde otobanından en az şekilde etkilenmesini sağlayacak tedbirlerinde alınan tedbirler her ne kadar ilimiz için alınmış gibi anlaşılsa da aslında bölgemiz ile ülkemiz için alındığının bilinerek gerekenler zamanında yapılmalı.
Şimdiye kadar verilen sözleri tutmayan diğer tüm yetkili ve sorumluların başı konuyu şimdiye kadar verdikleri sözlere rağmen takip ederek gereğini yapmayan İlknur İnceöz ve Cengiz Aydoğdu dur.
İnceöz ve Aydoğdu’dan sonra bunun sorumluları 2002’dan bu yana Aksaray’dan Milletvekili seçilenler ile 2004’den bu yana görev yapan Belediye başkanlarıyla Ak Parti il ve ilçe teşkilat başkanları.
Ardından ise Muhalefet Partileriyle, Meslek Odaları ve STK’larla Aksaray da görev yapan medya mensuplarıdır!!!
Her iki vekil sözlerini tutmazlarsa hemşerilerimizin yüzlerine bakamayacakları, şehir içinde de başları dik olarak ta gezemeyecekleri gibi 2002’den bu yana Aksaray’dan seçilen milletvekilleri, Belediye başkanları ve Ak Parti il ve ilçe teşkilat başkanlarıyla ,Meslek Odaları, STK’ları ve Medya mensupları da başları dik olarak gezemezler!!!
Hem vekiller hem de iktidar ve muhalefet parti teşkilatlarıyla, Meslek Odalarıyla, STK’ların ve ilimiz Medyasının tedbirler zamanında alınmaz ise ilimiz için beklenen olumsuzlukların olmaması için gerekenlerin zamanında ve yerinde yapmaları, aksinden ise kaçınmaları dileğiyle.
1. Vilayet oluşumuzun 99. yılı kutlu olsun
Rabbim Yar ve Yardımcımız olsun.