İSTİKALİMİZ İÇİN YETKİ VE SORUMLULUK CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN İNCEÖZ VE AYDOĞDU'DA!!!

ALİ GENÇ
ABONE OL

Coğrafi konumumuzdan gelen özelliğimizle kadim tarihte kurulan önemli merkezlerin çoğunun uzun süre hakimiyet kurdukları, kuramayanların ise her zaman sahip olmak istedikleri yer olan bu nedenle de yer yüzünde maddi ve manevi ilimlerin gelişmesini sağlayan onlarca ilkler ve teklerin merkezi olan. 

   Yine bu özelliklerinin sağladığı avantajlarının kullanılabilmesi için Selçuklu devletinde Sultan 2. Kılıçaslan ve oğlu Melikşah tarafından da başkent yapılan Aksaray’ın toplam olarak 131 yıl süren iki ilçelik esaretinin ana sebebi o zamanki değişen ulaşım imkanlarını sağlayan yolların dışında kalmasıdır. 

   1845-1920 arasında süren 1.ilçelik esaretinin sebebi bilgisine 1. derecede sahip olmasam da 1933-89 arasında 56 yıl süren 2. İlçelik esaretini sağlayan kanun metninin, kanun görüşülmesi esnasında tutulan tutanakların ve bu esnada yapılan konuşmaların tamamının metinleri elimde. 

   Bu kanun metninde Aksaray’ın ilçe yapılmasının sebebi olarak ulaşım yolları dışında olmasından dolayı gelişmesinin mümkün olamayacağı bu nedenle de il olarak kalmasına da gerek olmadığıdır(!). 

 Bu sebeplerden dolayı gerçekten de Selçuklular döneminde şu anki merkez ilçe nüfusuna kadar bir nüfusa hatta daha da fazlasına sahip olduğunu 13 Ekim 1920 günü Aksaray’ın il olduğu gün dönemin Kütahya Milletvekili olan daha sonrada 2 dönem Aksaray Milletvekilliği yapan meclise seçilmeden önce bir süre Niğde ilinde Milli Eğitim İl Müdürlüğü de yapan Besim Atalay’ın yaptığı konuşmalardan öğreniyoruz. 

   Selçuklular zamanında şu anki çeyrek milyona yaklaşan nüfusa sahip olan Aksaray  1920’de vilayet olduğunda ise 1600 haneye düşerken 1953 tarihli o zamanki bir genel gazetenin ekinde verilen bilgide ise merkez  nüfusumuz  Bor, Niğde ve Nevşehir’den daha da az.!!! 

  ŞEHİT BAŞBAKAN ADNAN MENDERES TARAFINDAN KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN KURULARAK ÜLKEMİZİN KARAYOLLAR AĞLARIYLA ÖRÜLMESİYLE BU YOLLARIN KAVŞAĞINA GELEN AKSARAY BU YOLLARIN AVANTAJI VE GURBETÇİLERİN DESTEĞİYLE 1970’DEN SONRA BÜYÜDÜ! 

   Selçuklular döneminde çeyrek milyonluk nüfusa sahipken daha sonra ise orta başlığın üstünde belirtilen bilgilerden yetmişli yıllara kadar eski nüfusunun 20’de birine dolayısıyla da Bor, Niğde ve Nevşehir’in de gerilerine düşen nüfusu Akdenizi  Karadenizi ve Avrupa’yı, Asya’ya bağlayan kara yollarının kavşağına gelmemiz ve toplam nüfusları ilimiz nüfusunun iki mislinden fazla olan gurbetçilerimizin de yatırımlarıyla 70’li yıllardan itibaren kabuğumuzu kırmamızın sağlanmasıyla şu anki çevre illerden başkent Ankara ve  komşumuz Konya dışındaki illerin tamamından daha fazla nüfusa sahip  konuma geldik. 

AK PARTİ BORCUNU ÖDEMEDİKÇE VEKİLLERLE, YÖNETİMDE AKSARAYLININ YÜZÜNE BAKAMAZLAR 

2004 yılının mahalli seçimleri öncesinden başlanarak 26 Mayıs 2011’de Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından başbakan olarak hem müjdesi hem de başlanılması talimatı verilen, Cumhurbaşkanı olarak ta Erdoğan, Başbakan Yıldırım, Ulaştırma Bakanı Ahmet Aslan tarafından 5 ve 10 Şubat 2017 günü ilimizde tekrarlanan. 

  Eski TBMM’si başkanı Cemil Çiçek,2004-14 Arası Aksaray Belediye Başkanı ve 25. Dönem Aksaray Milletvekili Nevzat Palta tarafından sözü verilen. 

    DPT tarafından 2017 yıl yatırım programına alınan bunun üzerine İlknur İnceöz tarafından Aksaray’ın 1. ilçelik esaretinden kurtularak il oluşunun 97. yıl dönümüne denk gelen 13 Ekim 2017’de yıl içinde ihalesinin yapılacağı sözü verilen. 

   2 Haziran 2018 günü ise Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından Aksaray mitinginde ”İhalesi yakında yapılacak” sözü verilen, bu sözden destek alan ilimiz Milletvekili Cengiz Aydoğdu tarafından ise Aksaray’ın ilk Valisi Rıdvan Yenişenin görevine başlamasıyla fiilen il olmasının 29. yıl dönümüne denk gelen 15 Ağustos 2018 günü verdiği demecinde ihalesinin yıl içinde yapılacağı belirtilen. 

   Kasım ayında Cumhurbaşkanı Erdoğan kendisiyle 1 saat görüşen Milletvekili Cengiz Aydoğdu’ya ihalenin en kısa zamanda yapılması için gerekenin yapılacağı sözünden sonra yine Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından Partisinin genişletilmiş il başkanları toplantısında Aksaray İl Başkanı Hüseyin Altınsoy’un konuyu gündeme getirmesiyle o zamanki Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’a ihalenin 2020 yılı içinde yapılması talimatı verilen Aksaray-Ulukışla Demiryolu yılın bitimine 2.5 ay kalmasına rağmen bırakın ihalesini halen ihale ilanına bile çıkılmadı. 

   Aksaray için tarihin tekerrür etmemesinin yanında Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından ilki 26 Mayıs 2011 de, sonuncusu 26 Aralık 2019’da olmak üzere şimdiye kadar en az 6 defa yapım ile ihale sözü verilen Aksaray-Ulukışla Tren hattının ihale ilanına yakında çıkılması ve ardından ise yıl içinde ihalenin yapılarak verilen sözlerin harmanın tozu olmadığı kanıtlanmalı.!!! 

    Aksaray Ulukışla demir yolunun yanında Aksaray için tarihin tekerrür etmemesi için mutlaka amma mutlaka bizim merkez ilçemizle birlikte iki ilçemizin, ayrıca da  güzergahta bulunan 8 ilçe, onlarca beldeyle yüzlerce köyde yaşayan bir milyon kişinin de can damarı olan etrafındaki tesislerde 75000 kişiye ekmek veren 15 bin kişinin de alıştığı ve Ankara-Niğde otobanına göre 60 km’de daha kısa olan E.90 kara yolunun 5 Şubat 2017 günü ilimizi ziyaret öden dönemin UDH Bakanı Ahmet Arslan tarafından da olması mümkün olarak görülen tedbirlerin alınarak E. 90 Karayolunun Ankara-Niğde otobanından en az şekilde etkilenmesini sağlayacak tedbirlerinde zamanında alınması istikbalimizin 2. olmazsa olmazıdır.!! 

    Şimdiye kadar verilen sözleri tutmayan diğer tüm yetkili ve sorumluların başı konuyu şimdiye kadar verdikleri sözlere rağmen takip ederek gereğini yapmayan İlknur İnceöz ve Cengiz Aydoğdu’dur. 

   Her iki vekil sözlerini tutmazlarsa  hemşerilerimizin yüzlerine bakamayacakları gibi şehir içinde de başları dik olarak da gezemezler.!!! 

     Hem vekiller hem de ilimiz için olumsuzlukların olmaması için gerekenlerin tüm yetki ve sorumluluğu olanlar tarafından zamanında yapılması/yaptırılması hem ilimize hem de Ak Partinin karşılaşması kesin olan olumsuzlukların yaşanmaması için aksinden fersah, fersah kaçınılması dileğiyle. 

  75 yıl süren ilik ilçelik esaretin resmen kurtuluşumuzu sağlayan kanun Büyük Millet Meclisinde kabul edilmesinin 100. Yılı kutlu olsun. 

   Başta Aksaray’ımızın 75 yıl süren ilçelik esaretinden kurtulması için BMM başkanı Atatürk’ü ikna ederek 40 Numaralı kanun kabul edilerek il olmamız için dişini tırnağına takan Vehbi Çorakçı olmak üzere bu esaretten kurtulmamız için olumlu yönde konuşma yapan ve oy verenlerin tamamının ruhları şad mekanları Cennet olsun. 

  Rabbim yar ve yardımcımız olsun.