1933’de Türkiye’nin elektrikle çalışan ilk un fabrikasıyla ve o zaman sayıları iki elin parmaklarını bile bulmayan aydınlatma ve sanayisiyle ev ve iş yerlerindeki elektrikli aletleri çalıştırmakta ve aydınlatmada kullanıp, sağlıkta özelliklede sıtmayla mücadelede elde edilen başarıların yanında köy ve beldelerinde de başlattığı eğitim ve imar çalışmalarıyla ülkemizin parlayan yıldızıydık.
Bu dostları sevindiren, çevre iller ile yerleşim yerleri başta olmak üzere gıpta edilen bir konuma gelmenin yanında çevre il ve ilçelerle aramızdaki ulaşımı da o zamanın şartlarında yüksek standartlı olarak kabul edilen şose yollarla çözüme kavuşturulmuştu.
Bağlı ilçeler ile Belde ve köylerde bayındırlık ve eğitim çalışmaları başta olmak üzer kalkınmamız için gereken her şeyi en iyi şekilde gerçekleştirilirken bazı kaynaklara göre 1840 bazılarına göre ise 1861’den sonraki 2. pranga 20 Mart 1933 günü ikinci defa boynumuz vuruldu.
Hiçbir haklı gerekçesi olmayanlar hızla gelişmemizi görmeyerek Milletin Meclisinden çıkarttıkları 2197 sayılı kanunun 3. maddesiyle 91 yıl önce 1 asır içinde 2. defa şehirlerin atası Aksaray’ımızı ilçe haline getirerek bizimle hiçbir ilgisi olmayan Niğde iline 2. defa zorla bağlanmamızın kesinlikle hiç mi hiçbir haklı somut gerekçesi yok.!!!
“KENDİSİ HİMMETE MUHTAÇ DEDE KİME HİMMET EDE” MİSALİ KENDİSİNDEN ALACAĞIMIZ HİÇ BİR ARTISI OLMAYAN NİĞDE’YE TEKRAR BAĞLANMAMIZLA 2. İLÇELİKLE ARTI BİR CEZAYA ÇARPTIRILDIK!!!
91 yıl önce bugün( 20 Mart 1933’de) ” Bazı Vilayetlerini İlgası, Bazılarının Birleştirilmesi Hakkındaki 2197 Sayılı Kanunun TBMM’sinde kabul edilmesiyle Aksaray’ımız Artvin, Osmaniye(Cebeli Bereket),Silifke, Şebinkarahisar ve Hakkari ile birlikte 56 yıl süren 2. İlçelik prangasında tarih boyunca her yönüyle kendisinden geri olan bu nedenle de bize katacağı hiçbir şeyi olmayan Niğde’ye bağlandık.
Niğde ise birçok resmi evrakta bulunan bilgilerde belirtildiği gibi bizi kaybetmemek için 56 yıl boyunca gelişmemizi adeta bizi pressleyerek yeryüzünden silinmemiz sağlandı.
İlçe yapılmamız doğru olmamasına rağmen resmiyette olmasa da fiiliyata siyasi olduğu gün gibi aşikar olan ilçelik esaretine 2. defa çarptırıldığımızda Niğde yerine tarih boyunca her türlü bağımız olan Konya’ya bağlanmış olsaydık ikinci vilayet oluşumuzun üstünden 35 yıl geçmesine rağmen halen çektiğimiz birçok sıkıntımız şimdilerde hiç mi ,hiç olmayacaktı.!!!
Dünyanın ortasındaki coğrafi konumu ve bu konumundan gelen özellikleriyle akla gelen tüm yer altı ve üstü zenginlikleriyle güzelliklerine sahip Aksaray’ımızın 56 yıl süren 2. ilçelik prangasına çarptırılarak yeryüzünden âdete yok olmasına sebep olan anlaşılmaz olumsuzlukların sebebi o keygi olarak çıkartılan kanunun 3. maddesidir.!!!
ARAPSUN(GÜLŞEHİR) İLÇEMİZİ BİZİMLE BİRLİKTE NİĞDE’YE 7500 YILLIK BERABERLİĞİMİZ OLAN ŞEREFLİKOÇHİSAR İSE 13 YILLIK SON BİRLİKTELİĞİMİZİN ARDINDAN ANKARA’YA BAĞLANDI!!!
2197 Sayılı kanun Madde 3 – Aksaray Vilayeti lağvolurmuştur.!!!
Aksaray kaza haline konularak Arapsun Kazası ile birlikte Niğde Vilayetine ve Şerefli Koçhisar Ankara Vilayetine bağlanmıştır” diyor.
AKSARAY’LILAR 56 YIL SÜREN SIKINTILARI ASLA UNUTMAMALI VE UNUTTURULMAMALI!!!
Aksaray’ın vilayet lik ten düşürülerek yeniden ilçe yapılmasıyla asla ve asla hak etmediği ikinci uygulama ise tarih boyunca olduğu gibi günümüzde de hiçbir ticari ve kültürel bağımızın olmadığı Niğde’ye bağlanmasıdır.!!!
Tarihin tekerrürünün önlenmesi için öncelikle bize yapılan bu haksızlıkların hemşerilerimiz ve hemşerilerimizin temsilcileri olan siyasiler, Meslek Odaları, STK’lar ve tüm atanmışlarla seçilmişler tarafından unutturulmaması.
Bu tür haksızlıkların bir daha olmaması için hakkımız olan ve siyasiler tarafından sözleri verilen hizmetlere kavuşturulmamızda.!!!...
Bunun için ilki 20 yıl önce olmak üzere o zamandan şimdiye kadar başta Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım,2004’den günümüze kadar gelip geçen tüm ulaştırma bakanları, DDY genel müdürleri ile ilimiz milletvekilleri tarafından ihale sözü verilen istikbalimizin 1. olmazsa olmazı olan Tren hatlarımızın zaman geçirilmeden bitim tarihide belli olacak şekilde ihalesinin yapılması.
Makûsumum 5 yıl içinde hizmet girecek şekilde Hava limanımızın planlanması.
Bizim ve bizimle birlikte Şereflikoçhisar, Kulu, Cihanbeyli ,Ulukışla, Altunhisar ,Ereğli ve Haymana ilçelerinin ve buralardaki 1 milyon nüfusun can damarı olan etrafındaki tesislerde 50.000 kişiye ekmek götüren 5 binden fazla çalışan olan otobana göre 60 km kısa olan E.90 Karayolunun cazibesini devam ettirecek yatırımlar başta olmak üzere mutlu istikbalimiz için gereken diğer hizmetlerinde zaman geçirilmeden gerçekleştirilmesi için tüm Aksaraylıların tek vücut olması dileğiyle.
Rabbim yar ve yardımcımız olsun.
YORUMLAR