birkaç yıl öncesine kadar
otoyol ve köprü geçişlerinde
ogs/otomatik geçiş sistemi varken
kgs/kartlı geçiş sistemi bi'hayli yaygınlaştırıld!..
yeni ve işlevsel ogs sistemi devrede iken
eski ve işlevsel olmayan kgs sistemi getirilmesi,
yoldan/köprüden mecburen geçen vatandaşın
cebine girilerek oradan bir!lerinin cebine açılan
kanal oluşturulmuş gibiydi, şubat 2013'te kaldırıldı..
niye geldi niye gitti şaibeler henüz kalkmamışken,
bu kez ogs ile yeni ihdas edilen neredeyse aynı
hgs/hızlı geçiş sistemi devreye sokuldu,
son kertede tek turnike olacak, hgs..
isim değişse de değişmeyen şey,
sistemlerin işletilme şekli..
kartlı da olsa,
otomatik de olsa,
hızlı da olsa geçişlerdeki
şaibeler ve katmerli cezalar değişmiyor..
31 aralık 2014, yeni şafak haberi:
"iki yıldır sürekli hata veren hgs sistemi isyan ettiriyor..
okuma hatası yüzünden binlerce lira ceza kesiliyor..
sürücüler geçmediği yol için ceza ödemek zorunda kalıyor..
sürücülerin aradığı müşteri hizmetleri çalışmıyor..
site üzerinden gönderilen mesajlar geri çevriliyor..
fahri erata, 1,75 liralık geçiş ücreti yerine
"hata" yüzünden 165 lira ödüyor..
atakan b.'den kullanmadığı köprü için 4 geçiş ücreti isteniyor..
harun p., kartında bakiye varken kaçak geçiş işlemi yapılıyor"
tv'de konuşan sürücünün,
"her geçişine kaçak muamelesi ve 148 lira ceza,
gecikme zammıyla katmerleştiriliyor, 42.000 lira ceza"
40-50 veya 100 küsür liralık ceza deyip geçmeyin,
yollar ve köprülerden yüz milyonlar hatta
milyara varan geçişlere oranlandığında
astronomik rakamlara ulaşıyor..
"köprü başını tutan deli dumrul'un
geçenden 5 geçmeyenden dövüp 10 akçe alması" misali,
her düzenin/dümenin başına geçen
kendi çapında bi'şeyler götürüyorsa,
orada hınzırca işletilen bir sistem vardır..
bu sistemin/düzenin işletilmesi esnasında
gerçek anlamda bir hata olsa ayırd etmeksizin
hem sahibine yazar, hem sürücüye yazar, "testere" gibi..
oysa yıllardır tıkır tıkır aksamadan işleyen sistem
yalnızca sahiplerine yazıyor, "nalıncı keseri" gibi..
sistemin sürücüyü görmediği tek bir geçiş yok,
yani ücretsiz geçiş yok.. cezalı geçiş çok..
gittikçe artan oranda olmak üzere
normal geçişlere kaçak muamelesi yapıp basıyor 10 kat cezayı..
bir de tebliğ etmediği cezaya gecikme zammı ilavesiyle
binlerce liralara ulaşan köpürtülmüş cezalar..
göz göre göre, göstere göstere yazılan cezalar..
yetkili/sorumluların gözlerine sokula sokula
yapılan haberlere sessiz kalınıyorsa,
seyreden yetkili/sorumluları götürücülük suçu/günahına
doğrudan/dolaylı ortak ilan etsek haksız mıyız..?
yolkesiciliğe "sistem hatası" deyip geçiyorlar..
böylesine işletilen sisteme
"hgs/hınzırca geçiş sistemi" desek haksız mıyız..?
onca sayısız şikayetlere rağmen
niyeyse(?) bi'türlü düzeltilmeyen sistemle
sürücülerin cebine göstere göstere el uzatılıyorsa,
hata(?) yalnızca sistemin sahibine yazıyorsa,
bunun adı hiledir, vurgundur, yolsuzluktur..
pek çoğumuz gibi sayamayacağım kadar
geçtiğim ve defalarca bizzat yaşadığım üzere,
otoyola girerken ogs cihazıma kaçak geçiş muamelesi,
peşisıra girdiğim köprüde normal geçiş muamelesi yapıldı..
veya köprüden kaçak geçiş muamelesi yaptı,
peşisıra otoyolda normal geçiş muamelesi yaptı,
kaçak saydığı geçişlere normalin 10 katı ceza kesti..
muhatap olup sorunu çözebileceğiniz idari bir merci de yok..
belki de denetlenemezlik sistemin bir parçası..
yargıya götürsen yıllar alacak,
alacağın para çoğunlukla birkaç yüz lira..
kaybedeceğin zamana çekeceğin eziyetlere bakıp
lanet olsun deyip üzerine gitmiyorsun gidemiyorsun,
kurulu sistem/düzenin güç aldığı en önemli dayanağı da bu..
göze parmak misali gözlerimizin önünde cereyan eden
bu rezalete/vurguna yetkili/sorumlular dur demiyorsa,
onlar için yeter de artar bir ayıp/suç/günah değil mi..?
böyle bir kaygıları varsa tabii..
E-Posta: [email protected]